↓  Zobrazit pozice
13. Ledna 2020

Carsharing pro studenty: Uniqway spouští pilotní provoz v Mladé Boleslavi

První tuzemská služba pro sdílení automobilů pro studenty a zaměstnance vysokých škol se dostává po Praze do dalšího města. V Mladé Boleslavi spouští pilotní provoz. Kdo chce jezdit autem a nepotřebuje jej vlastnit, může si v rámci služby Uniqway vybrat z flotily celkem devatenácti automobilů.

Registrace do projektu Uniqway je zdarma a jak jsme si ověřili v administrativním centru ŠKODA AUTO, zabere jen pár minut. Uživatelé platí za půjčení vozidla od 29 korun za hodinu a 4,90 Kč za jeden ujetý kilometr. Automobil se otevře pomocí aplikace v mobilním telefonu. Následně už jej odemknete přiložením studentské karty ISIC ke čtečce karet NFC / RFID umístěné za čelním sklem, a po usednutí za volant nastartujete stisknutím tlačítka. Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži a samotné otevření a nastartování je podobně rychlé, jako když přijdete s klíči k vlastnímu autu.

,,Mám velkou radost, že se nám podařilo ve spolupráci se ŠKODA AUTO spustit pilotní provoz Uniqway v Mladé Boleslavi. Služba je v provozu již déle než rok, během kterého už naši uživatelé z 18 univerzit najeli více než 240 000 kilometrů. Pilotní provoz má sloužit k ověření zájmu stážistů a ostatních studentů z oblasti Mladé Boleslavi o sdílenou mobilitu. Na základě jeho výsledků se budeme snažit službu optimalizovat tak, aby vyhovovala co největšímu počtu uživatelů,“ řekl Marko Šidlovský, studentský CEO služby.

Službu Uniqway od A do Z vytvořili a vedou sami studenti, pod vedením expertů ze ŠKODA AUTO DigiLab a svých mentorů z univerzit. Pro posluchače ČVUT, ČZU a VŠE to znamenalo nejenom naprogramování platformy a aplikace pro mobilní telefony (Android a iOS), ale také návrh a výrobu hardware do sdílených automobilů, vytvoření identity značky, business a marketingových plánů a dalších potřebných vstupů. Studenti se nyní také starají o rozvoj, bezproblémový běh služby a zákaznickou podporu.

Za službu se platí platební kartou přes aplikaci v mobilním telefonu. Zde řidič po vrácení auta vidí, jak dlouho měl automobil zapůjčený a kolik celkem ujel kilometrů. Na výběr pro Prahu a Mladou Boleslav je celkem devatenáct automobilů ŠKODA. Nejvíce je modelů FABIA (15x), ale v nabídce figurují také tři modely SCALA a jeden KAMIQ. Nabídka vozidel se v budoucnu dále rozšiřovat.

Auto je možné si vypůjčit a vrátit v předem určených zónách, které jsou poblíž univerzit nebo v případě Mladé Boleslavi administrativních budov (vyhrazené parkoviště u 8. brány a veřejná parkoviště u Česany v ul. Ptácká). Cestovat je možné kamkoliv v rámci ČR a zemí Evropské unie. Podmínkou je, že musíte být studentem nebo zaměstnancem libovolné vysoké školy v České republice. 

„Budeme ta auta využívat na cesty z Prahy do Mladé Boleslavi. Bydlíme a studujeme v Praze a dojíždíme do práce do Mladé Boleslavi. Budeme jezdit sdíleným autem společně, ušetříme tak náklady za cestu svezeme se ze školy až do práce“ potvrdili během registrace dva studenti, kteří přišli mezi prvními. Sdílení je pro ně zcela samozřejmá věc, běžně dosud využívali například sdílená kola.

Není bez zajímavosti, že ŠKODA AUTO DigiLab kromě carsharingu rovněž provozuje sdílené elektro skútry BeRider a Nadační fond ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi finančně podporuje službu pro sdílená jízdní kola.

Pro zvýšení komfortu uživatelů z Mladé Boleslavi je otevřena registrační kancelář v Administrativním centru ŠKODA AUTO, v kanceláři č. 005 v přízemí. Pro další informace navštivte web služby www.uniqway.cz.

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.