VYVÍJEJTE MOTORY PRO CELÝ SVĚT
Staňte se součástí projektu EA 211
Podílejte se na vývoji motorů řady EA 211 a ovlivněte podobu milionů vozů napříč zeměkoulí. Automobily, které ponesou váš rukopis, budou jezdit v Jižní Africe, Latinské Americe nebo Indii.
Dohlížet na vývoj motorů pro padesát modelových řad vozů a celkem sedm značek z koncernu Volkswagen Group? Pro Škodu Auto velká zodpovědnost, ale také příležitost ukázat, že v této oblasti patří mezi špičku. Buďte u toho, když světu dáváme mobilitu.
Automobilka se neobejde bez odborníků, kteří jí pomůžou vyrábět ty nejkvalitnější pohony a komponenty. Máte zkušenosti s technickým vývojem? Věnujete se projektovému řízení a dokážete koordinovat tým? Pak by vás projekt EA 211 mohl zajímat.
„Vstoupíte do Mladé Boleslavi, malého města, ale otevře se vám celý svět. Automobil je jeden z nejúžasnějších lidských výrobků. Podílet se na jeho vzniku je fascinující.“
vedoucí vývoje podvozku a agregátu
koncernových značek
modelových řad
milionu vozů
variant agregátů
Koho hledáme
Pomozte nám vyvíjet vše, co patří ke kvalitnímu motoru. Odolné převodovky, kvalitní ozubení, systém měření emisí, moduly řazení i další komponenty, bez kterých se vozy neobejdou. Nebo nám jednotlivé úkony pomozte koordinovat a výsledek naší práce dostávat ke zbytku planety. U nás uplatníte technické, komunikační i jazykové dovednosti, stejně jako smysl pro organizaci.
Zkušební inženýr/ka
Rádi zkoušíte nové věci? A co takhle nová auta? Podílejte se na testování nejnovějších prototypů našich vozů. Nejen v Česku, ale i na polygonech v Indii, Latinské Americe či Skandinávii.
Vývojový/á inženýr/ka
Buďte u zrodu motorů pro nové generace automobilů. Láká vás práce s 3D programy, virtuální realitou či simulačními nástroji? Staňte se součástí našeho mezinárodního vývojového týmu.
Projektový/á manažer/ka
Koordinace, komunikace a konzultace – prostě tři K. Denní chléb každého projektového manažera. Jste rádi v kontaktu s lidmi a vítáte práci v týmu? Máme pozici přesně pro vás.
Co vám dá projekt EA 211?
-
Mezinárodní přesah.
Podívejte se do zahraniční k dalším koncernovým značkám a učte se od nich.
-
Hlubokou znalost auta.
Prozkoumáte ho do posledního šroubku. Zjistěte, jak se vůz chová za specifických podmínek. Testujte ho v mrazu, prachu i extrémním horku. V Mladé Boleslavi i za hranicemi. Poznejte nové modely jako první.
-
Cenné kontakty.
Komunikujte s dodavateli, kteří ve svém oboru patří mezi špičku.
-
Znalost globálních trhů.
Každý z nich má své specifický legislativní požadavky, kterým se motor musí přizpůsobit. Vytvořte si přehled.
-
Tým zkušených expertů.
Mladoboleslavský technický vývoj je vyhlášený po celém světě. A vy můžete být jeho součástí.
-
Znalost nejnovějších technologií.
Jinde si na ně sáhnete jen stěží. Buďte o krok napřed a dostaňte se k novým zařízením jako první. Posouvejte dál lidské poznání.
-
Otevřete novou kapitolu vývoje motorů.
Její součástí budete už od samého počátku. Navažte na tradici Laurina a Klementa a ukažte světu, co umí čeští inženýři. Dejte světu mobilitu. Protože pohyb je svoboda.
Pohonná jednotka 1.5 TSI evo2
Nejnovější generace světově proslulého zážehového motoru
Vyšší úspora paliva - nižší emise. To je kombinace, kterou se vylepšená verze pyšní. Zpočátku bude tento moderní čtyřválcový motor k dispozici pro modely s výkonem 110 kW. Jako první se ho dočkají vozy Volkswagen T-Roc a T-Roc Cabriolet. Do konce roku 2023 se představí rovněž u dalších modelů.
Mezi hlavní přednosti pohonu patří Active Cylinder Management ACTplus, modul pro kontrolu emisí, umístěný blízko motoru. A také moderní spalovací proces TSI-Evo. Při vývoji nové generace motoru TSI inženýři myslí i na budoucnost. Motor je kompatibilní s obnovitelnými palivy a dodržuje budoucí emisní normy.
Světový motor
Většina světa se zatím bez spalovacích motorů neobejde. Motory, které vyvinete v Mladé Boleslavi, se dostanou k zákazníkům v Africe i Indii. Prohlédněte si přehled všech zemí, kam zamíří.
Do kterých značek motory zamíří?
Jaroslav Prokop
vývojový inženýr konstrukce ozubení
Bez převodovky by se auto se spalovacím motorem neobešlo. Jaroslav Prokop patří mezi přední tuzemské experty na ozubení, nedílnou součást každé převodovky. Díky projektu EA 211 bude ještě častěji spolupracovat s dalšími koncernovými značkami. „Nikde jinde v republice se s převodovkami nepracuje na takové úrovni, jako právě v Mladé Boleslavi,“ říká. V čem spočívá místní know-how?
Jak zní ozubení?
Za Jaroslavem Prokopem jsme se vydali přímo do dílny. Poslechněte si krátkou reportáž.
„U nás si můžete vybrat, jak moc se chcete do technické stránky motorů ponořit. Můžete vše sami řešit do detailů, anebo se obrátit na spolehlivé zkušené konstruktéry.”
technické vedení projektů Indie
„V technickém vývoji si
na automobil sáhnete již
v prvopočátku a ovlivníte
budoucí dění.“
konstruktér vnějšího manuálního řazení
Technologie k vašim službám
Nejvyspělejší technologie i vybavení. V Motorovém centru se dostanete ke strojům a postupům, které najdete jen u málokteré firmy. Tady je pár příkladů.
Zkušební stav převodovky pro zjištění záběrové stopy ozubení
Od roku 2008 prošel pěti vývojovými etapami. Testování zohledňuje kompletní deformace převodovky včetně bloku motoru, jehož tuhost ovlivňuje i deformaci skříně spojky. Pro dosažení co nejvyšší shody s podmínkami v reálném provozu je zkoušený agregát ukotven na lůžkách – stejně jako ve skutečném voze.
Zkušební stav převodovek s akustickou kabinou
Unikátní akustická kabina umožňuje životnostní a funkční zkoušky převodovek. Ty jsou řízené automaticky. Kabina dokonale simuluje podmínky řidiče. Zohledňuje ovládání i vnímané hluky. Snižuje vývojové náklady a efektivně krátí čas testování dané převodovky.
Zkušební stav vnějšího řazení
V Motorovém centru najdete celkem pět zkušebních stavů vnějšího řazení. Běží na bázi MQB a PQ platformy pro osobní vozy. Jedna zkouška trvá 3 až 4 týdny a snaží se co nejlépe napodobit reálný provoz. Řadicí dráhy a zástavba na převodovku jsou proto identické s těmi ve voze. Simulace řazení rukou se provádí pomocí pneumatického aktuátoru.
Motorový zkušební stav
Zvládne reprodukovat jakýkoliv provozní režim testovacího motoru – rozjezdy vozu, jízdu po dálnici, do kopce i z kopce. Umožňuje navolit požadovaný druh paliva a precizně měřit jeho spotřebu. Nechybí ani emisní technika analyzující výfukové plyny. Díky automatizaci řídicího systému může zkušební pracovištěfungovat takřka 24 hodin denně.
Jiří Borovička
projektový koordinátor zkušebních stavů převodovek
Hlavní úkol specialistů, kteří vyvíjejí převodovky? Zajistit funkční, tichý a spolehlivý pohon vozidla. „Zákazník by ani neměl vědět, že takové zařízení v autě má,“ popisuje Jiří Borovička, projektový koordinátor zkušebních stavů převodovek. Přečtěte si celý rozhovor, nebo si poslechněte reportáž z jeho dílny.
Nahlédněte expertům pod ruce
I takhle vypadá den v Motorovém centru. Podívejte se, koho tu potkáte a jak místní specialisté přistupují ke své práci. Najdete tu svůj stůl i vy?