↓  Zobrazit pozice
26. Března 2021

Tech-Trainee program očima koordinátorů a samotných trainees

Cíl Tech-Trainee programu? Najít nejtalentovanější absolventy technických vysokých škol a dát jim příležitost, aby se stali odborníky ve světě technologií a elektromobility. Co vlastně takový trainee na své dvanáctiměsíční cestě zažije? Přečtěte si vyjádření pěti mentorů a samotných trainees z jednotlivých oddělení.

Ota Řehák

Ota Řehák

Oddělení: Vývoj elektroniky karoserie a architektury (EEK)

„Ve vývoji elektroniky karoserie a architektury táhneme za jeden provaz!“

U nás v oddělení trainee zjišťuje, jak se vyvíjejí elektrické díly – od tvorby technické specifikace v rané fázi projektu až po uvolnění dílu do série. V mé skupině se seznamuje s komfortní a centrální elektronikou i tím, jak se testuje. Kolegům z týmu nahlíží pod ruce a řeší s nimi problémy při vývoji jednotek či nasazením dílu do sériové výroby. Co víc, má i vlastní roli a zodpovědnost v rámci konkrétního projektu a možnost se podívat i do dalších oddělení v rámci celého oddělení vývoje elektroniky karoserie a architektury. Po absolvování programu bude mít zkrátka komplexní přehled o tom, jak technický vývoj běží a jaká je jeho role v koncernu.

Jak se v týmu Oty Řeháka pracuje traineemu Davidu Štěpánovi?

Ota mě okamžitě začlenil do týmu a poskytl mi přehled o všem, co se v EEK dělá. Především mě pak seznámil nejen s kolegy v a s jejich zodpovědnostmi, ale i s lidmi z ostatních oddělení, se kterými denně spolupracujeme. Získal jsem také příležitost podílet se od rané fáze na vývoji zcela nového funkčního dílu, který bude pro ŠKODA AUTO specifický a uvidíme ho například v příští generaci modelu SUPERB.

Jan Chládek

Jan Chládek

Oddělení: Plánování montáže (PPF-M)

„Připravujeme montážní linky na budoucnost.“

Chceme, aby trainees co nejlépe poznali práci v našem oddělení a i celé ŠKODA AUTO. Proto mají vždy na starost konkrétní projekt, kterým si projdou od prvního nápadu až po samotnou realizaci ve výrobě a přebírají za něj odpovědnost. Nabízíme jedinečnou možnost rozšířit si obzory v oblasti elektromobility, což je i naše strategické a velice aktuální téma. Díky systému rotací, kdy trainee neustále poznává nové oblasti, prozkoumává tuto problematiku různých úhlů pohledu.

Jak oddělení plánování montáže vidí trainee Robert Cavos?

Jan Chládek to shrnul úplně přesně. Momentálně pracuji na zajištění předmontáže podvozku modelu ENYAQ iV. Pro případ, že by vypadl dodavatel baterií. Tento úkol mám plně na starosti úplně od začátku až do konce a pracuji na něm s dalším traineem. Zajišťujeme, aby na montážní halu přijely hotové díly připravené k použití. Jsem plně zodpovědný za jejich technické provedení.

Petr Kadleček

Petr Kadleček

Oddělení: Elektrika celého vozu (EEI)

„Testujeme elektriku a elektroniku vozů. Poté vydáváme doporučení pro použití v sériové produkci.“

V našem oddělení se zabýváme elektronikou celého vozu. Máme tak na starosti komplexní funkce i testy palubní sítě automobilu. Kontrolujeme rovněž jízdní vlastnosti jednotlivých modelů a zakládáme si na kvalitní diagnostice. Trainee poznává proces plánování a zjišťuje, jak se provádějí integrační testy na manuálních i automatizovaných simulačních pracovištích i jak se tyto testy připravují. S tím souvisí i celá řada simulačních nástrojů a pomůcek, například systém virtuální reality, který nám umožňuje prověřovat funkce asistenčních systémů. Trainees se podívají také do skupin, které se zabývají logováním komunikačních sběrnic, přípravou novinářských a jiných důležitých testovacích jízd nebo zkouškami elektromagnetické kompatibility.

Trainee Jakub Ryška dodává:

Na provádění integračních testů elektroniky automobilu mi přijde nejzajímavější, že člověk má možnost vidět kompletní palubní síť vozidla. Ta se krom jiného skládá z řídicích jednotek a aktuátorů, které jsou umístěné ve speciálním testovacím pracovišti – HILu (Hardware In the Loop). Nejzajímavější částí tohoto procesu je pro mě simulace vstupů do senzorů bezpečnostních asistenčních systémů, které příslušným řídicím jednotkám podsouvají signály generované pomocí virtuální reality. Jedná se o elegantní způsob, jak se vypořádat s problémem detekce ostatních účastníků silničního provozu v rámci testovacího centra.

Tomáš Dlabaja

Tomáš Dlabaja

Oddělení: Elektronika vozu (PFS/1)

„Oživujeme elektroniku vozu. Tak, aby mohl vůz na konci výroby odjet jako smartphone na kolech ke svému majiteli.“

Oddělení elektroniky vozu kóduje všechny řídicí jednotky vozu a testuje funkce auta. Vše běží v rámci výroby na montážních linkách. Trainees poznávají svět programátorů, diagnostiku vozu a také datové analýzy. Jsou součástí týmu, který se stará o montáže v České republice a podporuje také zahraniční závody. Montážní linky ŠKODA AUTO jsou nejen nejrychlejší v koncernu, ale také procházejí zajímavou revolucí. Jsme uprostřed digitalizace a robotizace.

Co o oddělení říká trainee Marek Šikola?

Být součástí týmu oddělení elektroniky vozů je pro mě velká zkušenost. Denně se pohybuji po montážní lince plné ENAYQů a řeším problematiku komplexních řídicích jednotek se zkušenými kolegy, kteří jsou pro mě velkou inspirací.

Petr Štický

Petr Štický

Oddělení: Smart Quality (GQS)

„Smart Quality inovuje kvalitu digitálních technologií.“

V našem oddělení se trainee seznámí s inovativním přístupem k testování digitálních aplikací a k jízdním zkouškám vozů v kombinaci s digitálními technologiemi. Dostane zároveň možnost vyzkoušet si nejnovější asistenční systémy řidiče. Špičkoví jsme v rámci koncernu také v oblasti kyberbezpečnosti. Neustále vyvíjíme cesty, jak detekovat hackerské hrozby a reagovat na ně. Dalším tématem oddělení Smart Quality je softwarový management a analýza dat z programování vozů ve výrobě. Dennodenní komunikace s firmami, jako jsou Volkswagen, Audi, Porsche a Bentley, tvoří ideální příležitost pro osobní rozvoj každého trainee.

Ex-trainee, teď již člen oddělení GQS, Sumit Upadhyay doplňuje:

Na našem oddělení se snažíme dosáhnout kvality chytře. Jeden tým se věnuje digitální aplikaci, řízení automobilu a kvalitě softwaru. Druhý tým, jehož jsem součástí, se zabývá kybernetickou bezpečností podle nařízení EHK OSN (Evropská hospodářská komise OSN). Jak řekl pan Štický, úzce spolupracujeme také s dalšími značkami skupiny Volkswagen, takže se pořád máme co učit.

 
Autoři článku:

Štěpán Pance, Robert Cavos, Ondřej Pavlíček, Marek Šikola

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.