25. Říjen 2019

Jak ve ŠKODA AUTO začali používat moji doktorandskou metodiku

Účastník našeho Doktorandského programu Jan Pavlík pracuje na své dizertační práci a současně se v automobilce podílí na vývoji ozubených kol. Jako doktorand vede na univerzitě vlastní seminář.  Ještě před pár lety ale o doktorandském studiu neuvažoval…

Během celého vysokoškolského studia chtěl Honza vycestovat za hranice. Nakonec se mu to v pátém ročníku povedlo – a rok ve Finsku ho pořádně změnil. Plánoval se do školy vrátit a beze spěchu napsat diplomovou práci.

O studiu a cestě k nám se rozpovídal doktorand Jan Pavlík.

Z Finska rovnou do ŠKODA AUTO

Finsko bylo nezapomenutelné, ale po návratu domů mě škola příliš nebavila. Naše Katedra částí a mechanismů strojů na Vysoké škole báňské už léta spolupracuje s vývojovým oddělením převodovek ve ŠKODA AUTO. Proto jsem si pro svou diplomku zvolil téma poměrně náročné z automobilového průmyslu, a to – Měření otisků ozubených kol.  Práci jsem konzultoval přímo ve Škodovce, kde je moje výsledky zaujaly.

Do firmy jsem po škole i nastoupil. Můj vedoucí se mě okamžitě snažil motivovat k doktorandskému studiu. Přesvědčil mě ale nakonec až můj kamarád, kterého jsem potkal na veletrhu pracovních příležitostí Kariéra PLUS. O svém studiu a praxi ve ŠKODA AUTO mluvil tak nadšeně, že jsem si podal přihlášku.

Krom studia také vedu na univerzitě cvičení

Doktorandem na vysoké škole jsem se stal bez problémů. Zároveň mě přijali i do Doktorandského programu ŠKODA AUTO.

Tam jsem sice místo pohovoru absolvoval náročnější testy v Assessment centru, ale i to byla skvělá zkušenost.

Cílem mé dizertační práce je geometrická optimalizace tvaru zubů ozubených kol pro dosažení co nejnižší hlučnosti během otáčení. Na univerzitě jsem současně zapojen do několika výzkumných projektů týkajících se právě zejména ozubení.

Doktorandem jsem už třetím rokem. Kromě vlastního studia a s tím spojených zkoušek vedu cvičení z předmětů Základy strojnictví a Části a mechanismy strojů I. Přednášení pro mě představovaly velkou výzvu – přece jen jsem jen o pár let starší než moji studenti. Proto si vždy chci být jistý, že látku umím vysvětlit srozumitelně a poutavě.

Pro ŠKODA AUTO vyvíjím převodovky

Vedle škodováckého Doktorandského programu zároveň ve společnosti pracuji na vývoji převodovek. Do Mladé Boleslavi dojíždím na několik dnů skoro každý týden. Práce ve ŠKODA AUTO je pro mě obrovskou zkušeností – mám přístup k nejmodernějším technologiím v oboru a účastním se i různých jednání.

Na školeních se setkávám s doktorandy z celého koncernu Volkswagen. Minulý rok jsem navázal třeba kontakt s kolegou z Porsche. Tato zkušenost je pro mě zdrojem nových myšlenek a velkou inspirací.

Nyní mě nejvíc zaměstnává moje dizertační práce. Závěrečnou zkoušku už mám naštěstí za sebou. Některé mé poznatky a metodiky už v automobilce používají – především ty z oblasti vytváření reálných kontaktů při záběru ozubených kol.

Jan Pavlík, doktorand

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.