26. Červen 2019

INDIA 2.0 – Češi tvoří budoucnost automobilového průmyslu v Indii

V dubnu oznámilo vedení koncernu Volkswagen záměr spojit tři společnosti operující v Indii do jednoho subjektu. Od této změny se očekává posílení pozice koncernu v zemi a možnost lepšího využití technologických zdrojů. Hlavní roli projektu bude navíc hrát ŠKODA AUTO.

Tři společnosti koncernu Volkswagen, které v Indii vyrábí a prodávají osobní vozy – Volkswagen India Private Ltd, Volkswagen Group Sales India Private Ltd a SKODA AUTO India Private Ltd – budou v nejbližší době spojeny pod jednu střechu.

Ve třech se to lépe táhne – co toto sjednocení slibuje?

Díky organizačnímu propojení tří jmenovaných společností bude už v blízké budoucnosti možné efektivněji využívat technologické zázemí koncernu a docílit tak rychlejšího a rozsáhlejšího rozvoje na tamější scéně.

Indický koncern v současnosti provozuje výrobu a prodej značek Volkswagen, ŠKODA, Audi, Porsche a Lamborghini. Všechny si pochopitelně zachovají vlastní tvář, prodejní sítě i zákaznické programy, změny se ale dočká jejich strategické řízení.

Technický vývoj nových automobilů bude probíhat v režii jednoho realizačního týmu a k celému procesu výroby tak bude možné přistupovat mnohem komplexněji. Právě díky zodpovědnosti ŠKODA AUTO za tento projekt vzniká množství nových pracovních míst, která budou propojovat mladoboleslavskou automobilku a indický trh – jako třeba Projektový koordinátor elektro zkoušek.

Při správném propojení technického zázemí a manažerského know-how všech tří společností by Volkswagen mohl hrát na rychle rostoucím indickém trhu ještě větší roli. Už v červenci 2018 rozhodl koncern o první investici do fúze INDIA 2.0 ve výši jedné miliardy eur.

Na začátku roku 2019 bylo otevřeno Technologické centrum v městě Pune, které platí za Mekku moderního průmyslu.

Češi ze ŠKODA AUTO ve vedení iniciativy INDIA 2.0

Za oblast lidských zdrojů je zodpovědný zkušený manažer ze ŠKODA AUTO Jan Frydrych. Společně s nově založeným manažerským týmem bude organizovat personální strategii celého projektu a razit nový přístup k HR. Fúze totiž přinese společné zázemí prakticky pro jakýkoli projekt automobilky v Indii, a hlavní roli přitom budou hrát právě čeští vývojáři.

Útok na indický trh

Plánovaná modelová strategie koncernu bude v Indii vznikat na bázi subkontaktní platformy MQB A0. Výroba bude nejprve zaměřena pouze na indický trh, později by mělo přijít na řadu prověření možnosti exportu do zbytku světa. Produkce začne už v roce 2020.

Počáteční vývoj bude probíhat výhradně v Indii, aby byly v co největší míře splněny požadavky a přání lokálních zákazníků.

 

Zajímá vás práce v Technickém vývoji? Chcete v rámci ní cestovat do zahraničí?

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.