24. Květen 2019

Spolupráce na nejnovějších projektech už během stáže!

Stáž automaticky neznamená, že jen vaříte kávu a kopírujete smlouvy. Ve ŠKODA AUTO se stážisti dostanou i k práci na těch nejzajímavějších projektech. Na jednom takovém pracuje i Zdeněk, se kterým jsme si popovídali v nejnovějším rozhovoru.

Proč sis pro svou stáž vybral právě ŠKODA AUTO?

Z prostého důvodu – studuji v Mladé Boleslavi ŠKODA AUTO Vysokou školu, takže to byla jasná volba. Samozřejmě jsem měl možnost vybírat z vícero firem, které v Mladé Boleslavi působí, ale nakonec zvítězila ŠKODA AUTO hlavně proto, že nabízí širokou škálu benefitů, jako například ubytování a dotované stravování v jídelně plus spoustu možností, jak se realizovat v podobě školení a také možnost „kariérního růstu“ v podobě programu STUDENT TALENT POOL.


Na jakém oddělení v současné době pracuješ?

V současné době pracuji na oddělení After Sales Training. Náplní tohoto oddělení je zajišťovat proškolenost dealerské sítě po celém světě. Zjednodušeně řečeno; vytváříme a realizujeme školení pro after sales trenéry po celém světě a staráme se o zajištění kompetencí v retailu. Pro český trh například školíme veškerý servisní personál.


Jak bys své oddělení zhodnotil?

K práci tady mě nenapadá jediná negativní věc. Kolegové mi aktivně pomáhají se najít a profilovat. Každý den se učím nové věci. Ať už to jsou konkrétní znalosti o vozech ŠKODA AUTO, praktiky školení našich zákazníků (techniků, mechaniků i těch koncových) nebo jiné dovednosti. Zároveň mě také vedou lidsky a každý den dostávám cenné rady, jak si nastavit svůj život z hlediska work-life balance.


Co tvoří náplň tvé práce?

Poslední dobou věnuji většinu času B2C Trainingu. Jedná se o ambiciózní projekt, který vznikl přímo u vrcholového managementu firmy. Pracujeme na tom, jak vzdělávat koncového zákazníka. Do výčtu zákazníků našeho oddělení tak přibyde vedle trenérů a zaměstnanců servisů také koncový zákazník, což přináší úplně nový přístup a nové výzvy.

 

Co konkrétně máš v rámci tohoto projektu na starost?

Celý projekt se skládá ze dvou oblastí. První oblastí je nastavení fungování komunikace se zákazníkem od nás z vedení. Spolupracujeme s kolegy z oddělení VC a VTC na nastavení optimálního procesu, který by byl maximálně automatický v oblasti získávání zákaznických dat a informací o voze.

Dále s kolegy z oddělení VV/1 vytváříme logiku rozřazování obsahu, který chceme komunikovat. Projekt je unikátní v tom, že zákazníkovi budeme komunikovat pouze jemu relevantní obsah odpovídající konkrétní výbavě jeho vozu. Zjednodušeně se tak nestane, že by zákazník dostal obsah vysvětlující např. Lane Assist, pokud si do svého vozu žádný Lane Assist nenakonfiguroval.

Druhou zmiňovanou oblastí jsou témata, která chceme komunikovat. Na základě analýzy prodaných vozů jsme vybrali témata pro pilot našeho projektu a nyní spolupracujeme s oddělením VMC a vytváříme video materiály pro náš projekt.

Mám možnost být plnohodnotným členem několika pracovních týmů, což je prostě skvělé. Zároveň mám možnost se setkat s velmi zajímavými a schopnými lidmi napříč celou naší firmou.

 

Dokázal bys vypíchnout jednu nebo dvě zajímavosti tohoto projektu?

Zajímavostí je, že komunikace na zákazníka by mohla probíhat celkem ve čtyřech různých momentech. První komunikaci bychom chtěli směřovat na zákazníka na novém Car konfigurátoru. Dále pak v momentě, kdy je vůz vyroben, v momentě po předání vozu, a pak v době, kdy dochází k expiraci služeb ŠKODA Connect. Je to tak vůbec poprvé, kdy budeme komunikovat v rámci tzv. waiting time – tzn. doby, kdy zákazník čeká, než bude jeho auto vyrobeno a předáno.

V neposlední řadě je také zajímavé to, že vůbec poprvé my jako ŠKODA AUTO hodláme zákazníka vzdělávat pro-aktivně, tzn., že se staráme o to, aby byl zákazník informován, a ne aby si musel informace dohledávat sám.

Jaké výzvy ještě před vašim týmem stojí?

Největší výzvou bude bez pochyby roll-out projektu na další trhy. V současné době pracujeme na PoC (proof of concept) projektu, který chceme pilotovat na českém trhu. Nicméně každý trh v Evropě a na světě je unikátní a bude třeba najít to nejschůdnější řešeníDalší výzvou bude sladit novou komunikaci se zákazníkem s již existující formou kontaktu. Například na českém trhu je zákazník v prvním roce po koupi nového vozu kontaktován celkem 11krát!

 

Víme, že jsi součásti talentové skupiny pro stážisty STUDENT TALENT POOL. Jak se ti skupina líbí?

Líbí se mi moc, jinak bych ani nebyl její součástí. Je to super způsob, jak motivovat lidi ještě na stáži a zároveň jim nabídnout možnost se vzdělávat, rozvíjet a růst jak profesionálně, tak i osobnostně. Pro mě je největší přínos tohoto programu networking s lidmi, kteří mají stejné nastavení mysli a „pohání“ je stejné věci – motivace a cíl. Další super výhoda je, že se člověk dozví o spoustě odděleních a o super projektech, které ve ŠKODA AUTO vznikají. Pravidelná setkání v rámci tohoto programu na mě působí jako terapie.

 

Co děláš ve volném čase?

Přes týden je toho většinou tolik, že stíhám jenom večerní a někdy až noční plavání. Občas se ale dokopu a přivstanu si, abych si mohl jít zaběhat. Přes víkend se hlídám a celkem pravidelně jezdíme s bráchou na kola. Na naší škole jsem také součástí projektu Formula Student, mezinárodní soutěže vysokoškolských týmů v tom, kdo postaví nejlepší funkční formuli a obstojí v předepsaných disciplínách.

V rámci našeho týmu CTU Cartech spolupracují studenti ŠKODA AUTO Vysoké školy a v ČVUT v Praze. Máme na starost disciplínu tzv. Business Plan. Cílem je vymyslet fiktivní projekt, který je konkurenceschopný a obhajitelný před fiktivními investory.

Zdeněk, stážista, After Sales

#SKODAINTERN

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.