29. Březen 2019

Prezentuj jako profesionál

Nezáleží na tom, kde a o čem budeme mluvit, ale hlavně na tom, jak budeme mluvit. Dobré prezentační dovednosti se už dávno nehodnotí podle toho, kolik textu dokážeme vložit na snímky v PowerPointu. Ve svých prezentačních dovednostech se zlepšovali stážisté ze Student Talent Poolu v rámci školení soft skills. Teď přinášíme pár tipů, jak se stát lepšími speakery, i tobě.

 

1. Poznej svoje publikum

První zásadní otázkou, kterou je třeba si položit, je – Kdo je moje publikum? Budeš mluvit na neformální události ke spolužákům, nebo ke skupině profesionálů na pracovišti? Chceš, aby tvoje publikum pouze poslouchalo a vstřebávalo informace, nebo je chceš svojí prezentací přimět k akci? Publikum je tvým partnerem v průběhu celé prezentace, takže je důležité vědět, kdo jsou tví diváci a proč přišli.

 

2. První sekundy rozhodují

Během několika prvních sekund se divák rozhoduje, zda ho tvoje prezentace zajímá, nebo zda mu budou myšlenky plout jiným směrem. Názory o tom, kolik vteřin je k tomuto rozhodnutí přesně potřeba, se liší; rozhodně jde ale právě o ty počáteční. Lidé si všímají tvé řeči těla, očního kontaktu, hlasu nebo i designu tvé prezentace. A samozřejmě je zajímá to, co říkáš; proto první věty prezentace nepodceň a odstartuj ji ve velkém.

 

3. Poslední dojem zůstává

Jestli je něco stejné důležité jako první sekundy, tak jsou to ty poslední. Jak zakončit prezentaci, aby si tě publikum zapamatovalo? Na konci prezentace by ses neměl cítit jako auto, kterému dochází benzín, ale naopak finále pojmout energicky. Zakonči prezentaci nějakým zajímavým faktem, probuď diváky řečnickou otázkou k zamyšlení nebo shrň z prezentace to nejzajímavější.

 

4. Zkoušej, zkoušej, zkoušej

Pokud je něco v přípravě na prezentaci alfou a omegou, tak je to generálka. Zapni nahrávání na kameře telefonu, spusť prezentaci a ještě než nastoupíš před publikum, si zkus prezentovat nanečisto. Poté si nahrávku pusť a podívej se na ni kritickým okem. Mluvíš dostatečně zřetelně? Gestikuluješ? Usmíváš se a jsi připraven navázat oční kontakt s publikem? Zapiš si na papír svoji vlastní zpětnou vazbu a sjeď to ještě jednou.

Chceš také navštěvovat rozvojová školení týkající se nejen soft skills, ale třeba i školení produktová? Vyber si stáž ve ŠKODA AUTO a přihlas se do jejího talentového programu Student Talent Pool.

Verča, stážistka, HR Marketing

#SKODAINTERN

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.