17. Leden 2019

Z BRAZÍLIE DO ČESKA: NÁŠ PRVNÍ Ph.D. STUDENT Z LATINSKÉ AMERIKY

Márcio Rodrigues je nejen studentem Technické univerzity v Liberci, ale zároveň i účastníkem doktorandského programu ve ŠKODA AUTO, do kterého se zapojil v září loňského roku s tématem zlepšování interních procesů ve ŠKODA Motorsport.

Márcio, jak ses dozvěděl o Škodovce?

V roce 2016, kdy jsem se poprvé rozhodl vycestovat do Evropy. Předtím jsem nikdy o Škodovce neslyšel, jelikož v Brazílii není tato značka rozšířená. V té době jsem se také přihlásil na stáž v oblasti výzkumu a vývoje na TUL, kde mi byla nabídnuta možnost se zúčastnit exkurze do závodu a Muzea ŠKODA AUTO. Na prohlídce jsem si uvědomil, o jak velkou firmu se jedná, a jaký má světový přesah.

Proč ses rozhodl přihlásit do doktorandského programu ve ŠKODA AUTO?

Ještě před dokončením magisterského studia mi na Ekonomické fakultě TUL nabídli pokračovat u nich na doktorském studiu. Tam jsem se také osobně setkal s náborářem ze ŠKODA AUTO, který mi představil možnosti talentových programů, a zejména Ph.D. programu, který ve firmě funguje od roku 2013. Byl jsem trochu překvapený, že tady v Česku takový koncept existuje, neboť v mé domovině většina mladých vědců zůstává na univerzitách či v jiných výzkumných institucích a profesní doktoráty ve firmách jsou velkou neznámou. Proto jsem této možnosti využil, i vzhledem k reputaci firmy nejen v Česku, ale i v zahraničí. Opustit svou rodnou zemi, rodinu a přátele, bylo těžší, než jsem si představoval, ale jsem rád, že jsem do toho skočil po hlavě.

Co ti tento program přinesl?

Účast v programu mi nejen rozšířila obzory, ale i zprostředkovala setkání s mnoha zajímavými lidmi, například prostřednictvím koncernové akce Ph.D. PRO.MOTION, kde se sešly desítky doktorandů nejen ze ŠKODA AUTO, ale i z VW, Porsche, Audi a SEAT, a kde jsem měl jedinečnou příležitost představit svůj výzkum, na kterém pracuji. Také jsem měl možnost s ostatními doktorandy z naší skupiny otestovat 5 různých modelů vozů během produktového školení, které bylo také skvělým zážitkem. V posledním předvánočním týdnu jsme se zúčastnili školení prezentačních a komunikačních dovednosti pod taktovkou zkušeného lektora a divadelního herce, což bylo pro mě jako cizince cennou zkušeností. Už nyní také s jistotou vím, že mi program kromě časové flexibility a dalších benefitů poskytuje neomezené možnosti rozvíjení mých dovedností a budoucího profesního růstu.

Můžeš nám prosím detailněji představit téma své dizertační práce?

Moje téma se zabývá oblastí kvality a dodavatelského řetězce, konkrétně praktickou aplikací systému IMS (Information Management Systems) v Motorsportu ŠKODA AUTO. Vzhledem k extrémním podmínkám, kterým musí jezdci čelit, podléhá výroba a kvalita závodních aut jiným standardům a vyšším nárokům na bezpečnost než výroba klasických osobních vozidel. Od roku 2015, kdy byl spuštěn zákaznický program, zaznamenal Motorsport obrovský růst, a musel se přizpůsobit specifikům malého sériového výrobce. Stále však mnoho interních procesů není standardizováno a systemizováno, a to je právě cílem mé dizertační práce. Chtěl bych integrovat veškeré informace o kvalitě a dodavatelských procesech do jednoho systému, který zvýší operační efektivitu a zajistí uspokojení stále se zvyšující zákaznické poptávky. Aktuálně se snažím zmapovat, čemu se jednotlivá suboddělení věnují, a jak bych mohl jejich práci zjednodušit. K tomu používám mnoho programů, jako je SAP ERP, Microsoft Power BI, Microsoft Project, CREO a další.

Čemu se věnuješ ve volném čase?

Rád hraji na elektrickou kytaru, studuji jazyky a cestuji. Na Evropě se mi líbí, že můžu cestovat prakticky kamkoliv v krátkém čase a za nízké náklady. Snažím se svůj volný čas zde využít na maximum.

Měl jsi v dětství nějaký sen o svojí budoucí kariéře?

Toužil jsem být závodníkem Formule 1. Jako malý jsem s tátou sledoval závody Ayrtona Senny a auta byla vždy mou vášní. Bohužel stát se závodníkem není šance pro každého a cesta k této kariéře je velmi trnitá. Šla mi vždycky matematika, a tak jsem se stal inženýrem a nyní pracuji v týmu vývoje závodních aut, to není vůbec špatné, ne?

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.
Osobní údaje jsou využity za účelem zvýšení uživatelského komfortu tím, že si spřízněné webové stránky uloží informace o Vašem nastavení jako například volba jazyka, region, rozlišení obrazovky, souhlas s použitím cookies a další.
Osobní údaje jsou využity pro vytváření statistik, sledování a analýzu chování uživatele na internetových stránkách. Na jejich základě mohou být vytvářeny anonymizované reporty, z kterých je možné dohledat subjekt údajů pomoci určité kombinace osobních údajů subjektu v interních databázích.
Vaše osobní údaje jsou použity pro informování o produktech a službách ŠKODA AUTO a jiných subjektů, akcích, soutěžích, odebíraní novinek, reklamy, zasílání katalogu, vyhodnocování soutěží a následnému zasílání výher. Některé osobní údaje jsou použity i pro cílení výše uvedených sdělení. Vaše osobní údaje jsou dále použity pro zajištění provázanosti webů se sociálními sítěmi a možnost sdílení obsahu jejich prostřednictvím.