Koncepční vývoj stojí na úplném počátku vývoje produktu. Společně s designem definuje, jak má automobil vypadat, co má splňovat a co nového má přinést. O tom, jaký je tým v Technickém vývoji ŠKODA AUTO, a co všechno obnáší práce koncepčního vývojáře interiéru vozu, jsme se bavili s Tomášem Smilkem. Ten má na starosti koncepty interiéru vozu, zejména prostor řidiče a spolujezdce. Jak se mu daří skloubit práci vývojáře s (doslova) mořem koníčků?
Zajišťuji především to, aby byl kokpit vozu kombinací atraktivního designu a maximální funkčnosti. Společně s kolegy i z jiných oddělení hledáme ideální cesty, jak propojit vůz s člověkem. Usilujeme o vytvoření místa, které je atraktivní, kde je vše potřebné na správném místě a které je zároveň dokonale funkční.
Naskytla se mi možnost pracovní rotace, a tak jsem se v rámci pracovní náplně dostal třeba na pracoviště, kde se stavěly a zkoušely prototypy. Je skvělé, že Škodovka rotace umožňuje – hodně mi to pomohlo rozšířit si obzory i znalosti a vyzkoušet si něco jiného. Ale jak to tak bývá, toužil jsem si obzory rozšířit ještě víc, a tak jsem se sice vrátil zpět do oddělení koncepčního vývoje, ale do jiné části vozu, která mě zajímala.
Vidět přímo pod pokličku je neuvěřitelné zajímavé! Ale co je nejdůležitější – vždy, když nějaký projekt tvoříme, dáváme do toho i kus sebe, proto je úžasné, když auto poprvé vyjede na silnici. To napětí!
Jsme kolektiv deseti lidí, kteří se vzájemně doplňují a tvoří tak opravdu skvělý tým. Všichni jsme „autaři“ se spoustou dalších zájmů – jeden kolega se zajímá o interiérový design, jiný zase podobně jako já sbírá starší vozy. Máme i fandu do IT, nebo kolegu, který rád přestavuje motorky. S pár kolegy jsme nedávno sehnali pronájem dílny, kde se chceme svým koníčkům věnovat a vytvořit si takovou stylovou „Car and Coffee“ garáž.
Momentálně k nám sháníme kolegu či kolegyni. Vizionáře, který by rád přemýšlel nad možnostmi zlepšení stávajících Škodovek, a který by měl inciativu své koncepční nápady zakomponovat do úplně nových modelů.
Práce je spíše nebezpečná! Pokud vás baví tak, jako mě, dokáže vás úplně pohltit. Když jsem nastoupil, chtěl jsem v práci být co nejdéle, protože prostě chcete dělat co nejlepší auta. Časem jsem sám sobě musel nastavit limity. Naučil jsem se pracovat efektivněji a vytvořil si prostor pro koníčky. Kompromis tam je, ale vždycky se to dá zvládat. Zrovna před rokem jsem začal trénovat malé fotbalisty, na které si čas pokaždé rád najdu.
Kromě již zmíněného fotbalu s dětmi je to třeba lezení, které mě chytlo před dvěma lety. Také rád běhám, u toho si vždy vyčistím hlavu.
Dále velmi rád cestuji. V rámci pracovních cest jsem se dostal třeba do Barcelony, která mě úplně uchvátila. Plánuji navštívit největší světový veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas a také jsem propadl surfování. Je úžasné jet v únoru na dva týdny za teplem a chytat vlny. Když čekáte v oceánu na vlnu při západu slunce, je to velmi silný moment a naprosto nepopsatelný pocit. Moc se mi líbila oblast Indonésie – můj favorit je Bali, kde se mi paradoxně surfování nedařilo tak, jako třeba v Karibiku. Příští výlet pak plánuji na Filipíny.
Úžasná je Srí Lanka, a to nejen na surfování. Během pobytu jsme zdolali její nejvyšší bod – Adamovu horu. Na vrcholu se nachází malý chrám, který je poutním místem 4 náboženství. Bylo to neskutečně zajímavé místo, kde se setkávají různé kultury, ale přitom se k sobě chovají přátelsky bez ohledu na kulturu, oblečení nebo vyznání.
Ano, existuje. Je to jen o tom si to správně nastavit. Mě to navíc k autům opravdu táhne, sbírám i veterány. Tím, že jsem od mala trávil čas v otcově autodílně, mě baví i fyzická práce na nich, a tak jsem začal sbírat vozy italské značky Alfa Romeo, která mě uhranula už v dětství. Před deseti lety jsem koupil první auto, a teď už mám v garáži čtvrtého veterána, kabriolet z 85. roku, což je trochu magické, jsme totiž stejně staří.
Také by se vám líbilo pracovat v technickém vývoji ve ŠKODA AUTO? Vyberte si pozici podle svých představ na skoda-kariera.cz/vyvoj a přidejte se k nám!