26. Listopad 2018

U dealera v Rusku: 1 Trainee, 2 auta, 3 nezapomenutelné dny

Být součástí Trainee programu ve ŠKODA AUTO je jedinečná příležitost – díky němu máte jednou za rok možnost navštívit na tři dny vybraný showroom patřící do dealerské sítě ŠKODA AUTO. Zjistíte, jak to chodí i na druhé straně (vlastně prozkoumáte tu tzv. „černou skříňku“, kde mizí auta a kde se objevují peníze!). Získáte také příležitost komunikovat se skutečnými zákazníky, porozumět jejich potřebám i motivacím a stát se prostě více „Simply Clever“.

Šance dostat se do showroomu v Rusku nepřichází každý den, takže jsem po příležitosti pracovat pro Europa Auto hned skočil. Europa Auto je největší dealer v uralském regionu. Svou vysokou profesionalitou je proslavený i v mém rodném městě Jekatěrinburgu. Asi není žádným překvapením, že má rodina byla jedním ze spokojených zákazníků, a to dokonce dvakrát. Děda si pořídil RAPID a taťka model YETI. Především jsem ale chtěl vidět, kde se ŠKODA AUTO setkává se zákazníky, které relativně dobře znám. Takže jsem neváhal, objednal si let a šel do toho!

Začal jsem na oddělení prodeje. Nejprve jsem si nastudoval, jak se zákazníci rozhodují, a poté se vydal do terénu pozorovat standardní postupy koncernu VW v akci, a to ve všech fázích – od přivítání klienta až po předání vozu. Dokonce jsem se zákazníkem jel na testovací jízdu! Ale samozřejmě tou nejlepší částí je, když vidíte, jak oči klienta září, když se posadí do svého nového auta a objevuje všechny jeho vlastnosti. 

Druhý den proběhl v after-sales. Překvapila mě vysoká iniciativa. Třeba zrovna u technika, který byl vysoce profesionální a obsluhoval veškeré příchozí hovory technické údržby. Díky němu si všichni zákazníci zakoupili originální díly a získali velkou důvěru v prodejce. „As simple as clever!“ (Jak jednoduché, jak chytré! – pozn. red.

Poslední den jsem se v Europa Auto zabýval marketingem, komunikací a klientskými vztahy. Zajímal jsem se především o to, jak přilákat zákazníky právě k tomuto konkrétnímu dealerovi, zvítězit nad konkurencí, udržet stávající zákazníky a jak efektivně získat nové.

Pokud chcete, aby si Rus koupil auto, musíte si nejen podmanit jeho srdce, ale také racionálně a kriticky nákup zdůvodnit. Extrémní počasí, občas náročný terén i touha, aby mé auto bylo hezčí než to sousedovo. Všechny tyto vysoké požadavky dokáže ŠKODA AUTO dokonale splnit, a to vším, co nabízí: poměr cena kvalita, krystalický design, atraktivní ceny, bezpečnostní prvky, kterým můžete věřit, a Simply Clever detaily, díky nimž o vás bude perfektně postaráno. Zkrátka – Škodovky jsou auta, na která se Rusové mohou spolehnout a jízdu v nich si užívají.

Ještě předtím, než jsem do společnosti ŠKODA nastoupil, mi mamka říkala, jak moc na ni zapůsobila při koupi auta profesionalita prodejce z Europa Auto, a já doufal, že si ve Škodovce nepovedu hůř než „ten genius, který znal všechny konfigurace a ceny nazpaměť“. Kdo by řekl, že se od něj nakonec budu učit.

Zdá se, že pro #skodatrainee je možné i to, co byste nikdy neočekávali.

Chceš také jako Trainee vyrazit do světa? Přihlas se, právě nabíráme.

Sergey Khmelinin, Trainee – DigiLab

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.