5. Listopad 2018

Škodováci se představují: Jakub Toman: ,,Moje budoucí profesní dráha byla jasná"

Společně se svým spolužákem byl Jakub v lakovně průkopníkem mladé generace. Jezdil s náboráři po středních školách, aby s učni sdílel zážitky, které získal. Možná i díky tomu přibylo do lakovny více zájemců o středoškolskou praxi, a to je dobře – mohou být totiž vytipováni ti nejšikovnější a po ukončení školy se mohou připojit do týmů v lakovně.

  • Jak vypadá Tvůj běžný pracovní den?

Chodím na dvanáctihodinové směny a střídá se mi krátký týden s dlouhým. Dlouhý týden znamená, že jdu v pondělí a v úterý na ranní směnu, v pátek na noční, v sobotu na odpolední a v neděli na noční. Volno mám ve středu a ve čtvrtek. Příjemnější je samozřejmě krátký týden, protože mám spoustu volného času. Pracuje se totiž pouze dva dny v týdnu, a to ve středu a ve čtvrtek na ráno.

Když přijdu do práce, předám si informace o provozu s předchozí směnou. Dozvím se, jestli byly nějaké závady nebo poruchy na robotech. Jako seřizovač spravuji celou linku a nesu za ni zodpovědnost. Během dne kontroluji kvalitu nástřiku na karoseriích a optimalizuji jej, upravuji lakovací parametry a spolupracuji s oddělením údržby – pokud dojde k poruše robota, situaci musíme rychle vyřešit.

  • Co Tě na práci v lakovně baví?

Má práce je vlastně velmi různorodá. Pracuji v zajímavém prostředí, kde je vysoká míra robotizace a automatizace, takže mám k dispozici nejmodernější technologie a roboty a jsem zapojen do lakovacích procesů.

A také čas. Jak už jsem zmínil, pracuji na dvanácti hodinové směny, které sice jsou náročné, za to mi ale zároveň poskytují hodně volného času, což je nepochybně výhoda.

  • Co Tě do ŠKODA AUTO přivedlo?

Jsem vyučený mechanik seřizovač, takže přímo v oboru. Chodil jsem na ŠKODA AUTO Střední odborné učiliště strojírenské a v automobilce jsem poté absolvoval i praxi, která mě velmi bavila, takže moje budoucí profesní dráha byla jasná. 

  • Jaké byly Tvoje první měsíce v práci?

Když jsem v lakovně začínal, docházel jsem na třísměnný provoz. Zkušenosti jsem získával od kolegů, kteří chodili na dvanáctky, a díky odlišné pracovní době jsem poznal kolegy ze všech směn. Od každého jsem se naučil něco jiného, což pro mě bylo velmi přínosné.

První den jsem byl zahlcen informacemi. Měl jsem pracovat s roboty a s technologiemi lakování, což bylo něco, co nás ve škole neučili. I přes veškeré obavy jsem ale cítil nadšení.

Tím, že jsme při nástupu na lakovnu byli nová krev, jsme místo na školení šli rovnou do provozu, byli jsme, jak se říká, hození do vody a museli jsme se naučit plavat. Nyní je to úplně jinak – od července je v tréninkovém centru, které se mimochodem nachází v krásné a moderní budově, část linky, kde nováčky zaučuje bývalý seřizovač z lakovny. Na vše mají dostatek času a pracují přesně na tom, na čem pak i v reálu.

Technologie postupují, a tak se u nás nyní rozjíždí i virtuální tréninky. Skrze 3D brýle je zmapován prostor linky seřizovače a nasimulovány různé situace. Můžete si tak nanečisto natrénovat manipulace při poruše. A jen u toho nezůstane…

  • Co pracovní kolektiv?

Tým, ve kterém jsem nyní, si mě osobě vybral, když jsem ještě pracoval na třísměnném provozu. Skvěle si rozumíme a dobře se nám spolu pracuje, jsme sehraní. Práce nám jde od ruky, jsme sžití a po práci s nimi rád zajdu na pivo.

  • Prozradíš nám, čemu se věnuješ ve volném čase?

Mou velkou zálibou jsou počítače, což je i důvod, proč jsem šel zrovna na lakovnu. Také mě baví turistika, rád chodím po českých horách a navštěvuji hrady a zámky. Občas si zajdu do kina, na dobré jídlo nebo na pivo s kamarády a s kolegy z práce. Vždy se nejvíc těším na léto, na období hudebních festivalů.

  • Proč by měl někdo nastoupit právě do lakovny?

Každý, kdo se rozhodne k nám přidat, získá možnost pracovat s nejnovějšími technologiemi, roboty a počítači. Každý rok se linky modernizují – u nás na lakovně je nejvyšší míra automatizace a robotizace. Z výrobních hal je to nejstřeženější provoz a bez speciálního vstupu se sem nedostanete. Při nástupu vás perfektně zaškolí, není čeho se bát. A navíc se stanete součástí týmu, který je plný skvělých lidí.

Chcete vidět Jakubovu práci na vlastní oči? Podívejte se na video, nebo se rovnou připojte k němu do týmu. 

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.
Osobní údaje jsou využity za účelem zvýšení uživatelského komfortu tím, že si spřízněné webové stránky uloží informace o Vašem nastavení jako například volba jazyka, region, rozlišení obrazovky, souhlas s použitím cookies a další.
Osobní údaje jsou využity pro vytváření statistik, sledování a analýzu chování uživatele na internetových stránkách. Na jejich základě mohou být vytvářeny anonymizované reporty, z kterých je možné dohledat subjekt údajů pomoci určité kombinace osobních údajů subjektu v interních databázích.
Vaše osobní údaje jsou použity pro informování o produktech a službách ŠKODA AUTO a jiných subjektů, akcích, soutěžích, odebíraní novinek, reklamy, zasílání katalogu, vyhodnocování soutěží a následnému zasílání výher. Některé osobní údaje jsou použity i pro cílení výše uvedených sdělení. Vaše osobní údaje jsou dále použity pro zajištění provázanosti webů se sociálními sítěmi a možnost sdílení obsahu jejich prostřednictvím.