14. Září 2017

Škodováci se představují: Lukáš Miler, týmový koordinátor

V sérii rozhovorů "Škodováci se představují" jsme tentokrát vyzpovídali našeho kolegu z výroby v Mladé Boleslavi. Lukáš Miler, týmový koordinátor na montáži modelu OCTAVIA a KAROQ, pracuje na montážní lince, konkrétně v části montáže agregátů. Jeho úkolem je zachovat správný chod daného úseku a týmu tak, aby linka nestála a auta procházela bez závad.

Jak dlouho pracujete ve ŠKODA AUTO a proč jste se rozhodl pracovat právě u nás?

Do Škodovky jsem nastoupil hned po škole v roce 2010. Už je to tedy sedm let. Jsem místní, takže jsem měl v podstatě jasno, kam po škole půjdu. Škodovka nabízí velkou pracovní jistotu a skvělý výdělek, na který dosáhnou i mladí lidé na začátku svého samostatného života.

ŠKODA AUTO nabízí svým zaměstnancům také řadu benefitů. Využíváte některý?

Kompletní přehled benefitů neznám a přiznám se, že jsem jim doteď nevěnoval větší pozornost. Nejvíc oceňuji benefity finančního rázu, zejména 13. plat a roční bonusy. Ne každá firma toto nabízí. Každý den samozřejmě využívám také závodní stravování, nikde jinde se nenajím tak levně.

Máte v rámci ŠKODA AUTO nějaké profesní plány?

Já jsem v práci spokojen. Možnost jiné pozice nyní neřeším. Ale kdyby se v budoucnu naskytla možnost, tak bych určitě chtěl kariérně růst.

V jaké pozici jste začínal?

Nastoupil jsem na pozici operátora výroby montážního dělníka. Postupem času jsem fungoval jako zástupce parťáka. Takže pro mě přechod na současnou pozici parťáka nebyl velkou změnou a zvykl jsem si velmi rychle. Navíc jsem tuto pozici chtěl.

Co vaše současná práce obnáší?

Jsem parťák na montážní lince, konkrétně v části montáže agregátů. Mým úkolem je zachovat správný chod daného úseku a týmu tak, aby linka nestála a auta procházela bez závad. Jsem odpovědný za to, aby se předcházelo jakýmkoliv prostojům a komplikacím. Musím znát všechny činnosti na našem úseku tak, abych mohl převzít práci kteréhokoliv člena týmu v momentě, kdy si potřebuje odskočit nebo když narazí na problém. Přitom řeším veškeré pracovní záležitosti mezi nadřízeným a členy týmu.

Co Vás na Vaší práci baví?

Moje práce vyžaduje jistou dávku zručnosti. Chvíli trvá, než se nový člověk zaučí. Pracujeme s důležitými prvky vozidla a je potřeba, aby naše práce byla odvedena kvalitně. Díky tomu se v práci také realizuji. Největší podíl má ale kolektiv a přístup vedoucích, se kterými vycházíme velmi dobře.

Jste tedy s pracovním prostředím spokojený?

S většinou kolegů pracuji již sedm let. S kolektivem jsem maximálně spokojený, jakýkoliv konflikt se bez problému vyřeší. Mám kolem sebe partu lidí, se kterými rád zajdu po práci na pivo.

A jak zvládáte směnný provoz?

Zvykl jsem si poměrně rychle, jen první noční směny mi nedělaly dobrotu. Abych pravdu řekl, tak mi směny vůbec nevadí, naopak mi vyhovují. Když má navíc člověk kolem sebe fajn lidi, tak to má o dost snazší.

Napadlo Vás někdy, jak bude vypadat provoz montáže/výroby za 20 let?

Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel. Ale když se mě ptáte, myslím si, že se současným trendem bude více automatizovaná a zároveň rychlejší výroba. S neustále vyššími nároky kladenými na naši automobilku budou ale lidi stále potřeba.

Pracujete ve Škodovce. Máte vůz značky ŠKODA?

Nemám (smích). V současnosti mám Audi, takže jsem alespoň věrný koncernovým značkám. Kdybych si měl vybrat některý z našich modelů, určitě by mě lákala OCTAVIA RS nebo určitě nový SUPERB. Nabíhající model KAROQ, který by měl od nového roku procházet naší halou, je také velmi povedený.

Jak po práci odpočíváte?

Nejsem typ člověka, který by odpočíval pasivně, preferuji spíše aktivní odpočinek. Rád si ale po práci sednu na zahrádku a dám si kafe. V týdnu se také hodně věnuji fotbalu, mám pravidelné tréninky a o víkendech zápasy.

Čím jste chtěl být jako malý?

Myslím si, že jsem měl klasický klučičí sen – být popelářem (smích). Nevím přesně proč, ale líbilo se mi, jak jezdili na zadní části sběrného vozu. Řekl bych ale, že mě to hodně rychle přešlo.

 

Chtěli byste se stát kolegy Lukáše? Podívejte se na seznam všech volných pozic ve výrobě v závodu v Mladé Boleslavi!

Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním.
OK Více informací