17. Květen 2017

Škodováci se představují: Tomáš Novák, Koordinátor analýzy exteriéru vozu, Kvasiny

Tentokrát jsme se při představování zaměstnanců vydali do Kvasin za Tomášem Novákem, který se společně se svými kolegy již tři roky zabývá analýzami závad spojených s exteriérovými díly vozů ve výrobním závodě Kvasiny. Co taková práce obnáší, nám Tomáš řekl v následujícím rozhovoru.

Tomáši, jakou jste vystudoval školu? Kdo byl v té době Vaším vysněným zaměstnavatelem?

Studoval jsem VUT Brno, obor Počítačová podpora konstruování. V době studií bylo mým snem pracovat bez nadřízených.

Jak je tomu dnes?

Dnes v rozmanitých možnostech firmy ŠKODA AUTO pracuji tam, kde je moje činnost užitečná, nacházím dostatek příležitostí pro můj osobní rozvoj. Díky tomu jsem schopen pracovat i v organizační struktuře.

V jakém roce jste nastoupil do ŠKODA AUTO? Pracujete od začátku ve výrobním závodu v Kvasinách?

Do Škodovky jsem nastoupil v roce 2005. Již od přijímacího pohovoru se mi líbila atmosféra setkání, rozhovorů, kontaktů… Od nástupu pracuji v závodě Kvasiny.

Na jakých pozicích a odděleních jste během svojí kariéry ve ŠKODA AUTO působil?

Během své kariéry jsem působil na různých technických pozicích v rámci kvality Kvasiny, od referenta ve skupině elektro, přes specialistu vodotěsnosti vozu po koordinátora analýz jízdních hluků. V současné době jsem koordinátorem analýz závad týkajících se obecně exteriéru vozu a jedním z vedoucích článků procesu odstraňování koncepčních závad (FAPwerk Kvasiny).

V současné době pracujete na projektu SEAT Ateca. V jaké fázi se příprava modelu nacházela, když jste k projektu přišel? Jaké kroky následovaly, aby se model dostal až k zákazníkům?

K projektu SEAT Ateca jsem se dostal v období přípravy prototypů vozu na jaře roku 2014. Po dokončení prototypů následovala fáze přípravy sériové výroby a po ověření všech technických konceptů a nastavených procesů pak i dlouho očekávaný start sériové výroby.

Která z fází pro Vás byla nejzajímavější?

Nejzajímavější, ale také nejsložitější, bylo období, kdy byl vůz již kompletně vyvinutý, existovaly první prototypy a byla to fáze, ve které se daly prosadit ještě poměrně velké změny týkající se konceptu jednotlivých technických řešení.

Čím přesně se zabývá Váš tým? Kolik má členů?

Můj tým má 7 členů a je rozdělený na dvě skupiny. První se zabývá analýzami koncepčních závad spojených se všemi exteriérovými díly vozů ŠKODA SUPERB, KODIAQ, YETI a SEAT Ateca. Druhá koordinuje systematický proces odstraňování „obtížně řešitelných“ závad. Řeší buď to, jaké opatření musíme nasadit pro aktuální postižený model, nebo co musíme „odladit“ na všech následných modelech, aby k problému již nedošlo.

Jak byste zhodnotil fungování Vašich týmů?

Velice rád pracuji s lidmi. V současné pracovní pozici se mi povedlo vytvořit dostatečně různorodý kolektiv, ve kterém jsou vyváženě zastoupeny všechny věkové skupiny, muži i ženy. Je zřetelně vidět, že i na relativně stresových pracovních místech je možné efektivně pracovat v přátelské atmosféře. Vážím si lidí, kteří hledají způsoby a ne důvody! Jsem moc rád, že mohu v takovém kolektivu pracovat.

Jak probíhá Váš běžný pracovní den?

Každé ráno jsem zvědavý, co mi den přinese. Jakmile se pustím do práce, začnou přicházet další a další úkoly k řešení, důležité je přidělení správných priorit k jednotlivým činnostem a jejich následné přiřazování správnému řešiteli. V běžném dni sleduji řešení přibližně 15 úkolů najednou. V neposlední řadě dbám na zpětnou vazbu do systematiky řešení závad.

Chcete také pracovat v závodu Kvasiny ŠKODA AUTO? Pro začátek se můžete podívat na aktuálně volné pozice.

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.
Osobní údaje jsou využity za účelem zvýšení uživatelského komfortu tím, že si spřízněné webové stránky uloží informace o Vašem nastavení jako například volba jazyka, region, rozlišení obrazovky, souhlas s použitím cookies a další.
Osobní údaje jsou využity pro vytváření statistik, sledování a analýzu chování uživatele na internetových stránkách. Na jejich základě mohou být vytvářeny anonymizované reporty, z kterých je možné dohledat subjekt údajů pomoci určité kombinace osobních údajů subjektu v interních databázích.
Vaše osobní údaje jsou použity pro informování o produktech a službách ŠKODA AUTO a jiných subjektů, akcích, soutěžích, odebíraní novinek, reklamy, zasílání katalogu, vyhodnocování soutěží a následnému zasílání výher. Některé osobní údaje jsou použity i pro cílení výše uvedených sdělení. Vaše osobní údaje jsou dále použity pro zajištění provázanosti webů se sociálními sítěmi a možnost sdílení obsahu jejich prostřednictvím.