Tentokrát jsme se při představování zaměstnanců vydali do Kvasin za Tomášem Novákem, který se společně se svými kolegy již tři roky zabývá analýzami závad spojených s exteriérovými díly vozů ve výrobním závodě Kvasiny. Co taková práce obnáší, nám Tomáš řekl v následujícím rozhovoru.
Tomáši, jakou jste vystudoval školu? Kdo byl v té době Vaším vysněným zaměstnavatelem?
Studoval jsem VUT Brno, obor Počítačová podpora konstruování. V době studií bylo mým snem pracovat bez nadřízených.
Jak je tomu dnes?
Dnes v rozmanitých možnostech firmy ŠKODA AUTO pracuji tam, kde je moje činnost užitečná, nacházím dostatek příležitostí pro můj osobní rozvoj. Díky tomu jsem schopen pracovat i v organizační struktuře.
V jakém roce jste nastoupil do ŠKODA AUTO? Pracujete od začátku ve výrobním závodu v Kvasinách?
Do Škodovky jsem nastoupil v roce 2005. Již od přijímacího pohovoru se mi líbila atmosféra setkání, rozhovorů, kontaktů… Od nástupu pracuji v závodě Kvasiny.
Na jakých pozicích a odděleních jste během svojí kariéry ve ŠKODA AUTO působil?
Během své kariéry jsem působil na různých technických pozicích v rámci kvality Kvasiny, od referenta ve skupině elektro, přes specialistu vodotěsnosti vozu po koordinátora analýz jízdních hluků. V současné době jsem koordinátorem analýz závad týkajících se obecně exteriéru vozu a jedním z vedoucích článků procesu odstraňování koncepčních závad (FAPwerk Kvasiny).
V současné době pracujete na projektu SEAT Ateca. V jaké fázi se příprava modelu nacházela, když jste k projektu přišel? Jaké kroky následovaly, aby se model dostal až k zákazníkům?
K projektu SEAT Ateca jsem se dostal v období přípravy prototypů vozu na jaře roku 2014. Po dokončení prototypů následovala fáze přípravy sériové výroby a po ověření všech technických konceptů a nastavených procesů pak i dlouho očekávaný start sériové výroby.
Která z fází pro Vás byla nejzajímavější?
Nejzajímavější, ale také nejsložitější, bylo období, kdy byl vůz již kompletně vyvinutý, existovaly první prototypy a byla to fáze, ve které se daly prosadit ještě poměrně velké změny týkající se konceptu jednotlivých technických řešení.
Čím přesně se zabývá Váš tým? Kolik má členů?
Můj tým má 7 členů a je rozdělený na dvě skupiny. První se zabývá analýzami koncepčních závad spojených se všemi exteriérovými díly vozů ŠKODA SUPERB, KODIAQ, YETI a SEAT Ateca. Druhá koordinuje systematický proces odstraňování „obtížně řešitelných“ závad. Řeší buď to, jaké opatření musíme nasadit pro aktuální postižený model, nebo co musíme „odladit“ na všech následných modelech, aby k problému již nedošlo.
Jak byste zhodnotil fungování Vašich týmů?
Velice rád pracuji s lidmi. V současné pracovní pozici se mi povedlo vytvořit dostatečně různorodý kolektiv, ve kterém jsou vyváženě zastoupeny všechny věkové skupiny, muži i ženy. Je zřetelně vidět, že i na relativně stresových pracovních místech je možné efektivně pracovat v přátelské atmosféře. Vážím si lidí, kteří hledají způsoby a ne důvody! Jsem moc rád, že mohu v takovém kolektivu pracovat.
Jak probíhá Váš běžný pracovní den?
Každé ráno jsem zvědavý, co mi den přinese. Jakmile se pustím do práce, začnou přicházet další a další úkoly k řešení, důležité je přidělení správných priorit k jednotlivým činnostem a jejich následné přiřazování správnému řešiteli. V běžném dni sleduji řešení přibližně 15 úkolů najednou. V neposlední řadě dbám na zpětnou vazbu do systematiky řešení závad.
Chcete také pracovat v závodu Kvasiny ŠKODA AUTO? Pro začátek se můžete podívat na aktuálně volné pozice.