20. Dubna 2017

Škodováci se představují: Martin Dvořák, Trainee – Technický vývoj

Ve ŠKODA AUTO si dobře uvědomujeme, že budoucnost značky je v rukou současné mladé generace. Proto si z absolventů vybíráme ty nejlepší, snažíme se jim poskytnout ideální podmínky pro start jejich kariéry a dále je rozvíjet. Jedním z nástrojů, jak toho docílit, je roční Trainee program. Jeden z jeho aktuálních členů, Martin Dvořák, nám prozradil, jaké je to být Traineem v Technickém vývoji.

Martine, od září jsi v Trainee programu ŠKODA AUTO. Kde jsi předtím studoval?

Jsem absolventem Technické univerzity v Liberci, oboru Konstrukce vozidel a motorů na strojní fakultě.

Proč jsi chtěl být Trainee a jak se ti to povedlo?

Do Trainee programu jsem se dostal na základě výběrového řízení rozděleného na několik etap. Myslím si, že jistou výhodou byl i fakt, že jsem ve ŠKODA AUTO v minulosti absolvoval několik praktikantských pobytů. Pro Trainee program jsem se rozhodl, protože mě zaujal koncept, na kterém je založen. Líbí se mi možnost vyzkoušet si během jednoho roku větší počet oddělení, poznat spoustu nových lidí a v neposlední řadě možnost vyjet na zahraniční stáž.

Jak říkáš, v rámci Trainee programu každý zažije několik rotací, výjezd do zahraničí a dále praxi ve výrobě, pobyt u dealera a spoustu školení a teambuildingových akcí. Co z toho už máš za sebou?

Ihned po nástupu do Trainee programu jsem společně se všemi Trainees absolvoval praxi ve výrobě a Lean centru. V současnosti jsem na své druhé rotaci v Technickém vývoji. Vedle těchto ryze pracovních aktivit jsme se například účastnili teambildingu zaměřeného na seberozvoj nebo školení komunikačních a prezentačních schopností.

Už víš, kdy a kam pojedeš na zahraniční stáž?

Při sestavování plánu rotací s vedoucím mé cílové oblasti jsme se předběžně dohodli na dvou variantách. První z nich je VW Wolfsburg, Německo, a druhá varianta je VW Shanghai, Čína. S vedoucím teď řešíme, co pro mě bude lepší. Na stáž bych měl vyjet na měsíce květen a červen.

Na jakém oddělení aktuálně působíš?

Momentálně působím na oddělení EGN – Fyzika celého vozu. Konkrétně jsem na jeho pododdělení EGN/1, které se zabývá akustikou celého vozu, kde zatím provádíme měření hluků a nepříznivých vibrací na voze s jejich následnou eliminací pomocí příslušných technických opatření.

Berou tě kolegové jako plnohodnotného člena týmu, nebo jsi spíš taková pomocná ruka?

Kolegové mě mezi sebe přijali velmi vřele, ale sám se za plnohodnotného člena týmu nepovažuji. Člověk potřebuje alespoň 2 roky, aby načerpal dostatek potřebných zkušeností. Snažím se toho během rotací naučit maximum, abych se stal plnohodnotným členem týmu co nejdříve.

Do jaké oblasti bys chtěl nastoupit po skončení Trainee programu?

Jako cílové oddělení mám zvoleno právě EGN – Fyzika celého vozu. Jedná se o poměrně komplexní oddělení, které je rozděleno na další pododdělení, zabývající se např. měřením a zkoušením technických parametrů vozů, zákaznickými zkouškami spotřeb, testováním akustiky vozů včetně technických opatření a prognózami v oblasti CO2. Za zajímavou považuji část zabývající se měřením a zkoušením statických a dynamických parametrů a zákaznických spotřeb. Právě v této zmíněné části oddělení EGN mám naplánovánu následující rotaci.

Čeho bys chtěl v životě dosáhnout?

Co se týče kariéry, chtěl bych se po absolvování Trainee programu dále vzdělávat a stát se fundovaným odborníkem v problematice spojené s mojí budoucí pozicí. Potřebuji za sebou vidět dobré výsledky a cítit pocit naplnění z dobře odvedené práce.

Držíte jako Trainees pohromadě? Jaké podnikáte společné aktivity?

Pohromadě držíme, jsme skvělý kolektiv. Podnikáme spoustu aktivit, i nad rámec těch pracovních, třeba výlety po ČR. Je nás 25, takže je sranda.

Jaký je prozatím tvůj nejlepší Trainee zážitek?

Za můj doposud nejlepší Trainee zážitek považuji zmíněný teambuilding kombinovaný se školením seberozvoje, který jsme absolvovali v říjnu. Koncept teambuildingu zafungoval skvěle, s ostatními Trainees jsme se více poznali a navíc prohloubili už tak dobré vztahy.

Jsi z Boleslavi, dojíždíš, nebo jsi tu na ubytovně pro zaměstnance?

Jsem sice z Mladé Boleslavi, ale i přesto bydlím na ubytovně pro zaměstnance ŠKODA AUTO. Pro ubytovnu jsem se rozhodl zejména z důvodu snadného kontaktu s ostatními Trainees a možnosti účastnit se i „postranních“ Trainee aktivit. V podstatě jde o prodloužení kolejního života.

Co rád děláš ve svém volném čase?

Zajímám se o techniku, rád sportuji, vařím a v případě dostatku volného času velice rád cestuji.

 

Chcete se o ročním rozvojovém a adaptačním programu pro absolventy dozvědět víc? Navštivte sekci Trainee program.