20. Února 2017

Škodováci se představují: Josef Železný, koordinátor – exteriér

Spolehliví dodavatelé, výhodné ceny, diverzifikace rizik, sledování a využití moderních technologií a mnoho dalších aspektů dohromady tvoří správně fungující oddělení nákupu v každé větší společnosti. Ve ŠKODA AUTO je nákup přirozeně rozdělen do desítek menších pododdělení. V jednom z nich pracuje i Josef Železný, který koordinuje nákup nárazníků a lakovaných dílů pro exteriér vozu.

Pane Železný, na jaké pozici jste ve ŠKODA AUTO začínal? Měl jste už nějakou předchozí praxi?

Ve ŠKODA jsem začínal na pozici nákupčího ve všeobecném nákupu. Zodpovědný jsem byl za nákup zařízení pro svařovnu a lisovnu. Moje studentská praxe je spjata rovněž s nákupem ŠKODA a v mezičase jsem strávil i nějakou dobu ve všeobecném nákupu u Audi.

Jak se postupně měnilo Vaše pole působnosti ve firmě? Jednu dobu jste byl asistentem člena představenstva pro nákup. Musela to být obrovská zkušenost, díky které jste získal velký rozhled.

Po mé úvodní pozici nákupčího jsem se rozhodl ucházet o pozici asistenta vedoucího všeobecného nákupu. Tam jsem následně byl necelý rok, který byl plný změn a restrukturalizace. V rámci nákupu vznikaly nové disciplíny jako například C3 Sourcing, spočívající v hledání dodavatelů v tzv. cost competitive countries, který jsem mohl následně již v pozici koordinátora v rámci všeobecného nákupu rozvinout. Poté již následuje moje více než tříletá zkušenost z pozice asistenta člena představenstva, která mi přinesla poznání firmy z úplně jiné perspektivy. Moci pracovat několik let u člověka, který se podílí na řízení společnosti, jako je ŠKODA AUTO, je neocenitelná zkušenost.

Jaké hlavní činnosti zajišťuje Vaše oddělení?

Moje oddělení zajišťuje nákup plastových lakovaných a chromovaných dílů pro exteriér vozu.

Jak byste popsal Váš tým?

Kolektiv v mém týmu je mladý a udržujeme i ve vypjatých situacích přátelskou atmosféru. Tedy alespoň se o to snažím…jak moc se mi to daří, byste se museli zeptat mého týmu, resp. mého okolí.

Součástí práce koordinátora je také svůj tým stmelovat a motivovat. Co pro to děláte?

Pro motivaci se snažím tým v dostatečné míře chválit. To je něco, co si myslím, že kolikrát v běžné praxi chybí. Pokouším se filtrovat tlak tak, aby tým dokázal efektivně pracovat a cítil podporu. Mojí výhodou je, že mám tým opravdu mladý, tmelí se v podstatě sám:)

Baví Vás Vaše práce? Co Vás na ní baví nejvíce a co naopak nejméně?

Práce mě samozřejmě baví. Baví mě spolupráce s lidmi. Vyloženě mě nebaví zbytečná práce, které by se dalo předejít, ale ne vždy se to povede.

Jak vypadá Váš běžný pracovní den?

Běžný pracovní den začíná relativně brzy ráno. Snažím se být vždy kolem 7 hodiny ranní v práci. Je to čas, když ještě nejsou naplánovány žádné termíny a člověk se může připravit na pracovní den. Kolem 9:00 začínají interní termíny a jednání s dodavateli. Mám vyčleněný čas i na můj tým, na řešení aktuálních problémů, které máme na stole. Dvakrát týdně mi do kalendáře vstupují nákupní rozhodovací grémia. Pracovní doba mi končí kolem 18:00 a cestu domů vyplňuji telefonáty, které jsem během pracovní doby nestihl.

Pracujete opravdu hodně. Snažíte se dodržovat zásady work-life balance?

Zásadami work-life balance jsem se nikdy příliš nezabýval. Mám spíš zkušenost, že mozek si řekne, kdy má dost. Po práci se snažím co nejrychleji vypnout.

Jak nejraději trávíte svůj volný čas?

V současné době hlavně s rodinou a minimálně 2x týdně sportem.

 

Chcete se přidat do našich řad a vybudovat si kariéru stejně jako Josef? Vybrat si můžete z více než 100 aktuálně volných pracovních pozic.