27. Ledna 2017

Z deníku Trainee: Inovační Trainee runda

Trainee runda. Tak říkáme s ostatními Trainees jednodennímu setkání, které se koná jednou za měsíc. Každý z nás má za svou roční kariéru milou povinnost zorganizovat pro ostatní jednu takovou Trainee rundu. Kolegové se snaží vymyslet co nejzajímavější program, a tak podnikáme různé exkurze a  setkáváme se zajímavými hosty. Listopad se nesl v duchu inovačního a marketingového workshopu.

Sešli jsme se v prostorách ŠKODA AUTO Vysoké školy. Krátký úvod první části dne nám rozjasnil někdy mlhavé představy o tom, co to vlastně pro naši společnost inovace jsou, a jakým způsobem s nimi ŠA pracuje. Slovo si vzal zkušený moderátor a přenesl nás do roku 2050. Cílem bylo zamyslet se nad tím, kam se ŠKODA AUTO posune a jaké nové technologie budeme používat. Meze a hranice nebyly stanoveny, ba naopak, takže jsme mohli popustit uzdu fantazii opravdu naplno. A že jsme nápady jen hýřili! Sešla se jich doslova kupa a vybrat ten nejlepší se ukázalo jako téměř nemožné.

Na část inovací navázal kolega Antonín Ferdan z oddělení zlepšovatelství, jenž nám představil své oddělení a svou práci se „zebrou“ (Z.E.B.R.A je program, prostřednictvím kterého si naši zaměstnanci můžou podat zlepšovatelské návrhy), kterou jsme zatím znali hlavně podle názvu. S humorem a nadhledem podaná prezentace byla plná praktických příkladů a poutavou formou nám tak objasnila zásadní rozdíly mezi inovacemi a zlepšovatelstvím, jak se ve ŠKODA AUTO pracuje s návrhy na zlepšení procesů a jakým způsobem jsou za nejlepší návrhy zaměstnanci odměňováni.

Po obědě následovala druhá část programu. Holky z HR marketingu nám ukázaly, jaké komunikační nástroje využívají. Pozvaly nás k nahlédnutí „pod pokličku“ tvorby reklam a poodhalily také základy přípravy obsahu pro sociální sítě a on-line média. Na naši rundu byli pozváni i zástupci marketingové a digitální agentury, kteří jsou v této oblasti doslova jako ryby ve vodě a mohli nám tak předat spoustu zajímavých tipů, jak se v online světě pohybovat. Aby to nezůstalo jen u povídání, měli jsme za úkol ve skupinkách vymyslet, jakými dalšími způsoby může být trainee program prezentován ve virtuálních vodách Internetu… Zajímá Vás, jak naše snažení dopadlo? Sledujte nás na Facebooku na stránkách ŠKODA AUTO Kariéra nebo na Instagramu pod hashtagem #skodatrainee a brzy se dozvíte více!

Součástí rundy jsou obvykle i krátké vstupy o náplni práce jednotlivých trainees, jež pracují napříč závodem. I tentokrát jsme tak měli příležitost zjistit něco nového o odděleních výroby, projektování a logistiky nebo IT a ekonomice. Je zajímavé a poučné se dozvědět, čím se vlastně naši kolegové, trainees, zabývají, na jakých zajímavých projektech participují a jaké jsou jejich profesní plány do budoucna. A právě tím je trainee program tak výjimečný. Máme možnost poznat automobilku v širších souvislostech. Jsme coby nováčci na jedné lodi. A nebýt na nové zážitky sám, mít je s kým sdílet, moci se svěřit se starostmi i podělit o úspěchy – to je věc!

 

Zuzka Pěničková, Trainee – Finance

Nepromeškej šanci se přihlásit do dalšího kola Trainee programu!