Zpět na vyhledávání

Stanovení provozní teploty na oběžné dráze ložiska 2. generace zadního kola automobilu

  • Závěrečné práce
  • Technický vývoj
  • Mladá Boleslav
  • ID 34825

ŠKODA AUTO a.s. nabízí studentům vysokých škol ke zpracování téma bakalářské práce pro oblast Technického vývoje

 

Co u nás budete dělat?

  • Seznámení se s problémem. Seznámení se s problematikou měření teploty pomocí termočlánků.
  • Příprava experimentu, instalace termočlánků v okolí ložiska – ve spolupráci s firmou Škoda Auto.
  • Provedení experimentu na voze Škoda: Vytvoření počátečních teplotních podmínek na ložisku (zimní období). Měření teploty na ložisku vzhledem k zákaznickému provozu (soustavné brždění, dynamické manévry,apod.). Měření doby pro dosažení provozní teploty ložiska
  • Srovnání teplotní působení nového ložiska vůči opotřebenému ložisku
  • Porovnání teplot ložiska nového vůči ložisku po dlouhodobé životnostní zkoušce
  • Vytvoření modelu ložiska v simulačním softwaru (např. Comsol Multiphysics).
  • Simulace šíření tepla ložiskem. Výpočet teploty na vnitřní straně vnějšího kroužku ložiska na základě okrajových podmínek odpovídajících provedeného experimentu.
  • Srovnání a vyhodnocení dosažených výsledků nového ložiska vůči použitému
     

Hlavní milníky a nástroje práce (rešerše, návrh experimentu, měření, vyhodnocení, diskuse, závěry)

  • Termometrické měření - měření
  • Sestavení výpočtového modelu ložiska (2D/3D analýza)  - analýza
  • Zhodnocení výsledků a rozbor výsledků (zhodnocení změny teploty z měření, nalezení provozní teploty ložiska, čas nutný k získání provozní teploty ložiska, vliv tření nového ložiska vůči použitému ložisku)

 

Doporučená literatura:

  • MODELING OF CAGE GUIDANCE IN A ROLLING BEARING MULTI-BODY DYNAMIC SIMULATION PROGRAM FOR A POWER EFFICIENT BEARING DESIGN
  • APPLIED TRIBOLOGY ISBN 9781118700266
  • The Noise Mechanism and Accelerated Reliability Methodology for Wheel Hub Bearing Seals
  • Wälzlager -Technische Grundlagen und Produktdaten zur Gestaltung von Wälzlagerungen (https://www.schaeffler.de/content.schaeffler.de/de/news_medien/mediathek/publikationen/downloadcenter-global-pages/downloadcenter-language-list-publications.jsp?pubid=246581&ppubid=246579&tab=mediathek-pub&uid=246579&subfilter=app:dc)
  • The Bearing Stiffness Effect on In-Wheel Motors

 

Co musíte znát, mít a umět?

  •  Studium prezenční formy studia VŠ TUL
  •  Zájem a znalost v oboru
  • MS Office, FEA software (Compsol Multiphysic, apod.)
  • Znalost anglického jazyka na hovorové úrovni - B1
  • Řidičský průkaz sk. B - aktivní řidič

 

Co od nás můžete získat?

  • Konzultační formu spolupráce
  • Odborné vedení závěrečné práce 
  • Informace o nejmodernějších technologiích v daném oboru
  • Možnost zúčastnit se Ceny Laurina & Klementa, která oceňuje nejlepší bakalářské a diplomové práce psané pod záštitou společnosti