Stanovení provozní teploty na oběžné dráze ložiska 2. generace zadního kola automobilu
ŠKODA AUTO a.s. nabízí studentům vysokých škol ke zpracování téma bakalářské práce pro oblast Technického vývoje
Co u nás budete dělat?
- Seznámení se s problémem. Seznámení se s problematikou měření teploty pomocí termočlánků.
- Příprava experimentu, instalace termočlánků v okolí ložiska – ve spolupráci s firmou Škoda Auto.
- Provedení experimentu na voze Škoda: Vytvoření počátečních teplotních podmínek na ložisku (zimní období). Měření teploty na ložisku vzhledem k zákaznickému provozu (soustavné brždění, dynamické manévry,apod.). Měření doby pro dosažení provozní teploty ložiska
- Srovnání teplotní působení nového ložiska vůči opotřebenému ložisku
- Porovnání teplot ložiska nového vůči ložisku po dlouhodobé životnostní zkoušce
- Vytvoření modelu ložiska v simulačním softwaru (např. Comsol Multiphysics).
- Simulace šíření tepla ložiskem. Výpočet teploty na vnitřní straně vnějšího kroužku ložiska na základě okrajových podmínek odpovídajících provedeného experimentu.
- Srovnání a vyhodnocení dosažených výsledků nového ložiska vůči použitému
Hlavní milníky a nástroje práce (rešerše, návrh experimentu, měření, vyhodnocení, diskuse, závěry)
- Termometrické měření - měření
- Sestavení výpočtového modelu ložiska (2D/3D analýza) - analýza
- Zhodnocení výsledků a rozbor výsledků (zhodnocení změny teploty z měření, nalezení provozní teploty ložiska, čas nutný k získání provozní teploty ložiska, vliv tření nového ložiska vůči použitému ložisku)
Doporučená literatura:
- MODELING OF CAGE GUIDANCE IN A ROLLING BEARING MULTI-BODY DYNAMIC SIMULATION PROGRAM FOR A POWER EFFICIENT BEARING DESIGN
- APPLIED TRIBOLOGY ISBN 9781118700266
- The Noise Mechanism and Accelerated Reliability Methodology for Wheel Hub Bearing Seals
- Wälzlager -Technische Grundlagen und Produktdaten zur Gestaltung von Wälzlagerungen (https://www.schaeffler.de/content.schaeffler.de/de/news_medien/mediathek/publikationen/downloadcenter-global-pages/downloadcenter-language-list-publications.jsp?pubid=246581&ppubid=246579&tab=mediathek-pub&uid=246579&subfilter=app:dc)
- The Bearing Stiffness Effect on In-Wheel Motors
Co musíte znát, mít a umět?
- Studium prezenční formy studia VŠ TUL
- Zájem a znalost v oboru
- MS Office, FEA software (Compsol Multiphysic, apod.)
- Znalost anglického jazyka na hovorové úrovni - B1
- Řidičský průkaz sk. B - aktivní řidič
Co od nás můžete získat?
- Konzultační formu spolupráce
- Odborné vedení závěrečné práce
- Informace o nejmodernějších technologiích v daném oboru
- Možnost zúčastnit se Ceny Laurina & Klementa, která oceňuje nejlepší bakalářské a diplomové práce psané pod záštitou společnosti