4. Listopad 2019

ŠKODA AUTO má nejvýkonnější firemní počítač v České republice

ŠKODA AUTO není jenom automobilka, patří zároveň k předním IT společnostem. Od posledního říjnového dne navíc provozuje nejvýkonnější firemní superpočítač v České republice.

Současná výpočetní kapacita škodováckého superpočítače činí dva petaFLOPS (floating point operations per second), což znamená dvě biliardy výpočetních operací za sekundu. V budoucnu je naplánována ještě závratnější kapacita – 15 petaFLOPS, což je 15 biliard výpočetních operací za sekundu.

Nový superpočítač disponuje dvěma počítačovými clustery, 1 008 výpočetními uzly a 24 192 procesorovými jádry. Shodou okolností byl nový superpočítač uveden do provozu přesně 50 let poté, co si ŠKODA AUTO koupila svůj první počítač, legendární IBM 360. 

„V roce 1969 uvedla automobilka ŠKODA do provozu první mainframový server značky IBM. S naším novým superpočítačem definujeme dnes, přesně o 50 let později, opět nová měřítka v oblasti IT, avšak ve zcela jiných dimenzích,“ řekl při slavnostním odhalení nového superpočítače Klaus Blüm, vedoucí ŠKODA IT. Proti původnímu IBM 360 nabízí nové HPC 67miliardkrát vyšší výkon.

Nejvíce jej bude využívat oblast Technického vývojevýroby; například pro vizualizace, zobrazení ve virtuální realitě a simulace v oblastech aeroakustiky a aerodynamiky nebo pro další vývoj motorů. Ve výpočetním centru se budou rovněž ukládat data propojených aut, u nichž bude hlavní prioritou zabezpečení.

ŠKODA IT patří mezi největší společnosti tohoto druhu. Aktuálně nabízí desítky IT pozic v nejrůznějších odborných oblastech.

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.