29. Říjen 2018

Co vše stojí za tvorbou kokpitu

Koncepční vývoj stojí na úplném počátku vývoje produktu. Snaží se skloubit požadavky různých oblastí, a to od funkcionality, designu, ergonomie až po ekonomickou stránku projektů tak, aby do sebe vše dokonale zapadalo a spojením tak tvořilo harmonický celek. Koncepční vývoj společně s designem definuje, jak má automobil vypadat, co má splňovat a co nového má přinést.

Technický vývoj ve ŠKODA AUTO disponuje špičkovými specialisty ve svém oboru, jedním z nich je i Tomáš Smilek, jenž má na starosti koncepty interiéru vozu, zejména prostor řidiče a spolujezdce, který zná běžný uživatel nejlépe. Kokpit vozu musí být naprosto funkční – nesmí obsahovat žádné rušivé prvky, které by odváděly řidičovu pozornost, musí poskytnout taková řešení, aby byla pro uživatele intuitivní, a měl by i překvapit nějakým chytrým prvkem. Tým Tomáše řeší, kde a jak budou rozmístěny ovládací prvky, zástavbu bezpečnostních elementů, jako jsou Airbagy, koncepty ofukovačů včetně funkce, skladbu materiálů přístrojové desky a střední konzoly, ale také například i to, kam si v autě odložíte klíče, telefon, peněženku nebo i kelímek s kávou.

Aby oddělení koncepčního vývoje kokpitu splnilo vysoké požadavky, úzce spolupracuje mimo jiné s kolegy zodpovědnými za design a styling, ergonomii, elektroniku a detailní konstrukci a společně pak navrhují rozmístění jednotlivých prvků a hledají ideální cesty, jak propojit vůz s člověkem. Usilují o vytvoření místa, kde je nejen vše potřebné na správném místě, ale které je zároveň dokonale funkční, a které působí přitažlivě. Hledají ta nejlepší technická řešení, která budou pro okolní svět ještě celé roky utajená. „Náš job považujeme za zhmotněný sen každého malého kluka, který má rád auta a techniku,“ říká Radoslav Horák, koordinátor dimenzování kokpitu.

Ten, kdo sleduje nejnovější trendy, ví, že se bude oblast kokpitu v nejbližší budoucnosti značně proměňovat – nové technologie se dynamicky rozvíjejí a například propojení mobilního telefonu s vozem je dnes bráno jako samozřejmost. Éra elektromobility a autonomního řízení přichází a silně zasáhne architekturu vozu i uspořádání struktur – v budoucnu se počítá s větším prostoremzvýšeným pohodlím. Již dnes se tým koncepčního dimenzování kokpitu v čele s Radoslavem Horákem snaží tvořit vozy dle požadavků zákazníků: „Naším posláním je hledat ideální interface mezi člověkem a automobilem. Snažíme se zákazníkům naslouchat a plnit jim i ta přání, která dnes ani nedokáží vyslovit.

 

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.
Osobní údaje jsou využity za účelem zvýšení uživatelského komfortu tím, že si spřízněné webové stránky uloží informace o Vašem nastavení jako například volba jazyka, region, rozlišení obrazovky, souhlas s použitím cookies a další.
Osobní údaje jsou využity pro vytváření statistik, sledování a analýzu chování uživatele na internetových stránkách. Na jejich základě mohou být vytvářeny anonymizované reporty, z kterých je možné dohledat subjekt údajů pomoci určité kombinace osobních údajů subjektu v interních databázích.
Vaše osobní údaje jsou použity pro informování o produktech a službách ŠKODA AUTO a jiných subjektů, akcích, soutěžích, odebíraní novinek, reklamy, zasílání katalogu, vyhodnocování soutěží a následnému zasílání výher. Některé osobní údaje jsou použity i pro cílení výše uvedených sdělení. Vaše osobní údaje jsou dále použity pro zajištění provázanosti webů se sociálními sítěmi a možnost sdílení obsahu jejich prostřednictvím.