7. Srpna 2017

Škodováci se představují: Jan Frydrych, HR Business Partner

Základem každého úspěšného náboru je nadchnout, oslovit a získat kvalitní zaměstnance. O to, aby všechny HR procesy slavily úspěch i v závodě v Kvasinách, se stará profesionál s neocenitelnými zkušenostmi, Jan Frydrych, který se s námi podělil o průběh své kariérní cesty a o to, jaké jsou a jaké podle něho budou HR trendy.

Prozradíte nám, co se reálně skrývá pod názvem pracovní pozice „HR business partner“?

Zodpovědnost za hlavní interní HR procesy jako je nábor, pracovně-právní vztahy či rozvoj zaměstnanců. Zároveň v případě závodu v Kvasinách jde o komunikaci s externími subjekty – místní samosprávy, úřady práce či dodavatelské firmy v průmyslové zóně.

Jaká byla Vaše předchozí studijní a kariérní cesta?

Po absolutoriu na Technické univerzitě v Liberci jsem využil možnost ŠKODA Trainee programu, který mi pomohl v rozhodování o mém dalším profesním směřování. Přes oblast mezinárodní marketingové komunikace jsem zamířil do oblasti HR – řízení lidských zdrojů, kde působím doposud. Nejprve v pozici HR business partnera pro oblast prodeje a marketingu, poté následovala úžasná 3letá zkušenost v naší ŠKODA divizi v Číně a od 2015 jsem vedl tým Náboru a HR marketingu v Mladé Boleslavi. Od loňského září působím v závodě Kvasiny.

Jak dlouho jste ve ŠKODA AUTO a co se za tu dobu v náboru společnosti změnilo?

Letos to bude již 13 let. Oblast náboru a HR marketingu je velice dynamické prostředí, které se vyvíjí prakticky každým dnem, a to zejména díky rozvoji nových technologií, novým způsobům komunikace, digitalizaci a provázanosti na sociální media.

Jak si myslíte, že bude vypadat nábor v automobilkách za 20 let?

Princip zůstane stejný – vybrat správné lidi na správná místa. Ale forma se určitě změní. Klasický životopis bude "mrtvý". Bude se daleko více pracovat s daty, využívat sociální sítě a moderní psychodiagnostické metody výběru.

Na čem s Vaším týmem právě pracujete?

Vedle náboru nových kolegů a kolegyň, jsou to čím dál více projekty vedoucí k lepší adaptaci a spokojenosti našich nových zaměstnanců. První 4 měsíce jsou klíčové, a proto se snažíme být zejména v tomto období co nejvíce nápomocní.

Čím jste chtěl být jako malý?

Profesionálním basketbalistou, nejlépe Michaelem Jordanem :)

 

Chcete také pracovat v HR ŠKODA AUTO? Podívejte se koho hledáme.